fbpx

בלוג מקצועי למכירות ומשא ומתן

איך לגייס עובדים שמתאימים לאופי הארגון

זו לא חוכמה לגייס מועמד שהוא בסדר. שם אנחנו חכמים, חזקים, רציונליים. האתגר הוא לגייס מועמד שנדלקת עליו.
 
פתאום כשיש רגש, דחף, אנחנו מתחילים לעשות שטויות. כמו בחיים.
 
כשאתה מגייס עובדים ופתאום מגיע מועמד שאתה נדלק עליו, נוצר אצלך אותו דחף כמו במכירות, שאתה מנסה למכור ולפעמים אפילו לא מודע, איך אתה נשמע מהצד השני.
 
ההתלהבות גורמת לנו לעשות שטויות ושאני אומר שטויות אני מתכוון לרוץ מהר מדי לעתיד, לפני שאפיינו את העבר.
 
כאילו הנטייה הטבעית היא להבין מהמועמד מה הוא רוצה בשביל לסגור ואז לתת לו פיץ’ שיבין שהוא יקבל את זה.
 
כשמנהלים מתנהגים כך, המועמד מרגיש שהכוח אצלו ומתחיל מו”מ שרק מרחיק בין הצדדים במקום לקרב.
 
למרות שנראה שזה לטובת המועמד, זה ממש לא המצב, כי לדבר ולהבטיח בראיון זה דבר אחד, ולקיים בשטח זה כבר משהו אחר. כמעט הכול נופל על תיאום ציפיות.
 
במקום זה, נסו להבין את הדרך שעבר המועמד ולאפיין איך הוא מקבל החלטות: אופן קבלת ההחלטה שלו בזמן דילמה, היא מאבק פנימי שלו בין שני ערכים.
 
למשל מעבר משכיר לעצמאי, הוא מאבק בין ביטחון ויציבות לעצמאות וחופש פעולה.
אפיינו את כל מה שקרה סביב האירוע, ההתלבטויות, משך הזמן, במי התייעץ, למה בחר מה שבחר, איך ביטח את עצמו בתהליך, ותוכלו להכיר אותו אפילו יותר טוב ממה שהוא מבין את עצמו, להתאים לו את הליווי המתאים גם בהמשך, ולא רק לפתות אותו בתנאים בזמן הריאיון.
Copy
העתקת קישור