fbpx

בלוג מקצועי למכירות ומשא ומתן

איך להתמודד עם תחלופת עובדים

תחלופה של עובדים היא בעיה שהוחרפה בשנתיים האחרונות אבל תמיד הייתה תעלומה מצד מנהלים.
 
זה כאילו גל של לקוחות עוזב אותך, וכמה שתספר לעצמך שמה צריך לקרות קורה, בסוף ההרגשה שכל ההשקעה יורדת לטימיון מאד מבאסת ומתסכלת.
 
ישנו מכנה משותף שמצאתי בכל אותם ארגונים שבהם נשארים עובדים במשך שנים, והוא קשה ליישום אבל אפשרי, והייתי מגדיר אותו בשלוש נקודות עיקריות:
 
1. חיבור לחזון: עובדים שמרגישים שהם עושים שינוי אמיתי, שונה מהמתחרים, משהו גדול מהם ומשמעותי.
 
2. הם כל הזמן בפיתוח אישי ועסקי: גם כשלא טוב בנקודה מסויימת, נגיד מבחינת מעמד, תנאים או הכרה, הם יודעים שבהמשך זה ישתלם להם.
 
3. הם חלק מקבוצה: השייכות החברתית משמרת מאד חזק, מה שהופך לסיכון ממשי כשבמקום הבא לא בטוח שימצאו את המשבצת.
 
לכן מנהלים, ההמלצה שלי, ואני מבין ומכיר את קשיי היומיום בשוטף, היא לנקות את כל השיט שלכם ושל מנהלי הביניים, לבזר משימות ולהתמקד בפיתוח האישי שלכם!
 
זה לא יקרה מעצמו ולא יגיע מלמעלה (כי עובדה שלא הגיע עד כה). ככל שאתם תתפתחו יותר, תהיו חדשנים ותקדימו את כולם, כך תיפתח אצלכם ההשראה, תהיו גאים, תרצו להעביר את זה גם להם, ותשיגו את שלוש המטרות הנ”ל.
 
קצת קשה ולא נוח בטווח הקצר, אבל משתלם בכל הרמות, מהר משאתם חושבים.
 
בהצלחה!
Copy
העתקת קישור