fbpx

בלוג מקצועי למכירות ומשא ומתן

אל תעשו בייביסיטר לעובדים שלכם

כשעובדים עוזבים ארגון, זה לא קורה רק בגלל מה שהיה, אלא גם בגלל שאיבדו תקווה לגבי מה שיהיה. ההרגשה שמיצית, היא חוסר אמונה בהתפתחות האישית שלך כבר.

עובדים כבר אחרי שלב החפיפה, לא באמת צריכים שיגידו להם מה לעשות. הם לא צריכים מנהל שישאל אותם “על כמה מכירות אתה עומד”, יאללה יאללה יאללה תן בראש” או יעשה להם פולואפ. להיפך, ככל שהוא עושה את זה יותר, כך הוא שוחק את המילה שלו.

המבחן הידוע (שאני המצאתי) הוא מבחן הפרצוף הראשוני, שבודק איזה פרצוף יוצא לו, כשהוא מקבל טלפון ממך.

אם הוא מתבאס זה כנראה בגלל שאתה חוזר על עצמך, אומר לו מה לעשות או מה לא לעשות ומנדנד. נוצרה אצלו כבר התנייה.

הרי אף אחד לא אוהב שעושים לו את זה, אז למה מנהלים בכל זאת עושים פולואפ לעובדים ואומרים להם מה לעשות?

כי כמו עם לקוחות, זה קל יותר. קל יותר לדבר על המוצר שלנו, על המסר שלנו, להגיד מה לעשות או מה לא.

קל אבל לא אפקטיבי.

מה שיהיה יותר אפקטיבי, זה להיות ממוקדים רק בדבר אחד, וזה הפיתוח האישי שלהם: במקום להעביר מסר, לחפש את החסם שמפריע להם. במקום להגיד מה לעשות, להדגים להם איך לעשות. במקום לחזור על עצמך, לוותר לפעמים אם זיהית שלא בא להם לשמוע עכשיו או שהם חושבים שהמסר הספציפי הוא לא הבעיה.

המטרה היא, וברור שלא תמיד תושג, שבכל פעם שהוא רואה טלפון ממך, נוצרת לו התניה שהוא עומד להרוויח ממנו משהו.

עובד שמרגיש שהוא מתפתח כל הזמן, לא ירגיש ש”הוא עובד בשביל מישהו אחר” אלא בשביל עצמו, מה שנכון, גם אם הוא חלק מארגון ענק.

Copy
העתקת קישור