fbpx

בלוג מקצועי למכירות ומשא ומתן

זה שלקוח מבקש הצעת מחיר, לא אומר שהוא מתכוון לזה

אין יותר מקצוען מהמוסכניק שלי.

השבוע שכחתי את הסוויץ’ דולק באופנוע, נגמר המצבר. שיא החום, מזמין גרר.

ההוא מסכן מגיע אחרי שעה מת, בוכה על הפקקים המטורפים ואומר שהוא חייב להעלות מחירים. בלי קשר לזה, אם יוצא לכם להזמין גרר, שלמו יותר, מסכנים באמת סיוט בחוץ.

בקיצור, מתקשר המוסכניק אומר שאחרי טעינה המצבר חלש, והוא לא יודע כמה זמן הוא יחזיק, אבל חוץ ממנו הגלגל האחורי שחוק וכדאי להחליף, הוא מחליק.

עכשיו לפעמים אני מודה, “בשביל המקצוע” אני אוהב לבדוק תגובות של אנשים, אז ביקשתי ממנו הצעת מחיר מסודרת, בכל זאת אלפי שקלים.

הוא: “הצעת מחיר?”

“כן, צריך לבדוק איזה סוג צמיג, אולי יש צמיגים זולים יותר, מצברים זולים, נראה”

הוא: “אתה לא צריך לבדוק, כבר אני אומר לך שיש, אבל אלו החברות שאני עובד איתן. זה לא חובה. אתה יכול לבדוק, לעשות מחקר, לנסוע לפנצ’ריות ולעשות בעצמך, זה בסדר גמור, אולי אפילו תחסוך מאה ש”ח. או שמצד שני אתה בא עוד שעה יש לך אופנוע כמו חדש. מה שתרצה”

“טוב תחליף, יאללה”

נ.ב

שנייה לפני שאתם חושבים למה אצלכם זה אחרת, כי זו מחשבה שבאופן טבעי רצה לראש, תחשבו מה כן משותף לסיפור ולמכירות אצלכם. אם פעם אחת מישהו אצלכם או קולגה סגר עסקה ללא הצעה, סימן שזה אפשרי וזו התוצאה האידאלית מבחינתכם.

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Copy
העתקת קישור