אתה יושב בבר, רואה בחורה מדהימה שלא יכול להתעלם ממנה. אחרי התירוצים הרגילים, שהיא בטח נשואה או משהו בסגנון, אתה מבין שזה לא עובר ומחליט שחייב לקום אליה. עכשיו יש שתי שאלות, אחת מתי והשנייה מה להגיד לה.

אחרי שהבנת שאין משפט נכון ושהכי גרוע זה לדקלם איזה משפט פתיחה, אתה קם אליה, שניות של נצח, עוצר לידה ודופק פתיח. היא מסתכלת עליך ומתעלמת לגמרי.

זה לא המצב הכי קשה.

המצב היותר קשה הוא שהפתיח עובד, היא צוחקת, מגיבה ואתם מתחילים לדבר בכיף.

היא גם מזמינה אותך לשבת, יושבים, צוחקים שותים ואתה בעננים, היא מבקשת את המספר ולמחרת לא מתקשרת.

אוקיי, לא רוצה להיות להוטה, סבבה, נשחק במשחק שלה. רק מה, שככה עובר יום ועוד יום ועוד שבוע ואתה משיג את המספר שלה. בהתחלה שולח הודעה, אין תגובה, אח”כ מנסה להתקשר, אין תגובה ופתאום אתה מבין, שאולי היית לבד בסרט.

עכשיו תכפילו את זה פי אלף, תוסיפו את זה שזו הפרנסה שלך, שיש לך עוד מתחרים ושאתה עושה את זה כל יום כל היום במשך עשרים שנה. ככה מרגיש מוכר (ומוכרת), שנותן הצעת מחיר.

אז נכון שאכזבות הן חלק מהמשחק במכירות, אבל עצם הזמן, הציפייה והחוויה שעוברת על המוכר מרגע מתן ההצעה ועד שהוא מתייאש, הראש מתמלא בספאם.

 

לא תמיד מה שקל הוא גם מה שנכון ויעיל לעשות: הפתק הוא לא אתה. לא משנה כמה יפה תכתוב את הפתק, הוא לא יעשה את אותה העבודה.

אם נמאס לכם להתאכזב כל פעם מחדש, שחררו את ה “זה תלוי בלקוח”, “זה לא עובד בעסקאות גדולות”, “יש הרבה מקבלי החלטות” או “ככה נהוג בתחום שלנו, כולם עובדים ככה”, החליטו שעדיף לדעת את האמת מיד בפנים, וזכרו את הלקוחות שבאמת רצו ויזמו מעצמם בלי שום הסברים, ומיד.

כאן תמצאו שישה חסמים שאולי יש לכם (ולעוד המון אחרים) ואיך להתמודד איתם.