הרבה מאד מוכרים מרגישים לא בנוח למכור או לשווק את עצמם.

מביך אותם לדבר על עצמם לספר כמה הם טובים ולמה המוצר ישנה את החיים של הלקוח, והם צודקים,.

זה לגמרי להעיד על עיסתך וממש לא מתאים לכל אחד.

מהצד נראה כאילו ככה מוכרים, רק שהמציאות מראה שבדיוק בגלל דברים כאלה, אנשים שונאים אנשי מכירות.

רוב הלקוחות הולכים לכיוון ההפוך בחנות כשהם רק מזהים כשמתקרב אליהם כזה.

הקטע המוזר הוא, שיש אנשים שבתור לקוחות הם נרתעים מאנשי מכירות אבל כשהם מוכרים, הם בטעות עושים את כל השגיאות שהם עצמם נרתעים מהם.

אז איך למכור מבלי לעוף על עצמך?

קודם כל חשוב להבין, כל מי שמוכר, פותר בעיה: טכנאי מזגנים, פסיכולוג, עו”ד, רופא, יועץ השקעות, סוכן ביטוח, מעצב אתרים, רופא שיניים, צלם, איש פרקטים וגם אנשי מכירות. כולם.

כל אדם שמכר לכם משהו אי פעם פתר לכם בעיה.

גם אם היא לא בהכרח קריטית. ברגע ששילמתם עבור הפתרון, סימן שהיה שווה לכם לשים אותה מאחוריכם.

גלידה למשל יכולה להיות פתרון לבעיה קטנה של ‘בא לי משהו מתוק להתפנק’ או פתרון לבעיה גדולה יותר של אכילה רגשית.

בכל מקרה, היא עונה על בעיה. בטח מוצרים גדולים יותר.

אז למה אנשי מקצוע מרגישים שהם עוזרים ללקוח, ורק לאנשי מכירות יש מוניטין רע?

למה אנשים נרתעים מהתדמית עד כדי כך שהם מעידים על עצמם שהם לא אנשי מכירות טובים?

שירות ומכירה היא אותה פעולה. 

במקור פעולת המכירה היא שירותית לגמרי ונועדה תמיד בשביל לעזור ללקוח, רק שאנשים עושים קיצורי דרך, מגיעים לכסף מהר מדי ואז נוצרת הרגשה רעה אצל הלקוח ובעקבות כך גם אצל המוכר.

לרובנו אין בעיה עם זה שאיש המכירות מרוויח עמלה, שמלצר מקבל טיפ או שאיש מקצוע מקבל שכר עבור העבודה שלו.

מתי מתעוררת הבעיה? כשאנחנו חושדים שהכסף יותר חשוב לו מאתנו.

כשנראה לנו שהוא יקבל תשלום וייעלם, שהוא מוכר לנו מוצר גנרי העיקר שנשלם, שהוא לא מתאמץ לפתור לנו את הבעיה אלא לסיים את המכירה.

הסיבה שמוכרים מרגישים לא טוב עם עצמם היא בגלל שהם מבקשים (כסף) תמורת המוצר.

אם ישנו את זווית הראייה והמכירה, יתעמקו בבעיה של הלקוח כמו שרופא משקיע בבדיקות רנטגן, ויזכרו בכל רגע שמכירה היא בעצם שירות ללקוח, גם ההרגשה שלהם עצמם תשתפר, כי במקום לבקש, ירגישו שהם נותנים טיפול ללקוח.

במקום אני אני ואני – שאלות, הקשבה, ואמפטיה.

אם אנשי המכירות שלכם מתביישים בזה שהם מוכרים ותרצו עזרה, מוזמנים להשאיר פרטים ולפרט כמה שיותר על הארגון – בקישור כאן.