מכירים את הסיטואציה שלקוח מנסה למכור לכם, למה כדאי לכם שהוא יהיה לקוח שלכם?

הוא יספר שהוא מוביל דעת קהל, שאם יגיד לחברים שלו אז כולם יעשו כמוהו ויקנו אצלך
ושמילה אחת תביא לכם המון עבודה, או שעבודה אתו תחזק לך את המותג. ממש מוכר לך את עצמו.

במדינה שלנו, ברוך השם, כולם מוכרים לכולם.

אנשי מכירות בדר"כ מתבאסים מהסיטואציות האלה, כי ברור להם שהלקוח מכין ת'קרקע
בשביל לבקש הנחה, והם מתחילים להתגונן במשפטים כמו "זה כל לקוח שני אומר"
או "כולם אומרים שיש להם חברים כשהם רוצים הנחה".

מוכרים לא אוהבים לתת הנחות, בטח שלא כשמבקשים מהם אותן.

אני מציע משהו הפוך, להסתכל על זה מהסוף: אם לקוח היה מגיע עם חמישה חברים,
וכולם רוצים לסגור אתך, היית נותן הנחה נכון?

אז במקום להתבאס, זרום אתו ועודד אותו לזה, ואפשר להוסיף כתבלין, גם הוכחה חברתית:
"אני מאד שמח שיש לך מילה בין החברים, חלק מהלקוחות הכי טובים שלי
הגיעו דרך האנשים האלה שאוהבים להמליץ ואני אשמח לתת לך החזר של X ש"ח על כל חבר שיגיע דרכך.
בוא נעשה רשימה של כמה חברים שתוכל להביא, אבל לא באוויר, באמת,
ואני אפילו מוכן להתקשר אליהם לתת להם את השירות הזה כשתגיד לי שסגרת איתם"

רצוי להקדים את הלקוח, כבר שהוא מתחיל למכור לך ולא לחכות לבקשה להנחה ובגדול,
באמת יש אנשים שמביאים הרבה אחרים ומכל איתות כזה, יכול לצאת ביזנס יפה מאד.
אגב גם ללקוח זה מחזק את הביטחון והשקט הנפשי כשיש איתו עוד חברים כך שכולם מרוויחים.

כשמחפשים מה כן ולא מתגוננים מ 'מה האינטרס של הלקוח', פתאום מגלים שהאינטרסים משותפים.
הלקוחות הם אנשי המכירות הכי טובים שלך.