כמה פעמים בחיים, עשית אלף ש"ח בעשר שניות?

על פניו נשמע הרבה כסף במעט זמן, אבל כל עסק נתקל בסיטואציות כאלה ביומיום.
זה יכול להיות מאות, אלפי או עשרות אלפי שקלים, בדקות ספורות של מו"מ.

יש קצת חוסר הגינות בילד אין בתחום.

למה לקוחות שמבקשים או מתמקחים חזק יותר מקבלים פרס של בצורת הנחה
בעוד אלו שלא מתמקחים, מסבסדים אותם? למה אתה מתגמל את אלו שאתה לא רוצה
לעודד את התנהגות שלהם, ולא מתגמל את אלו שמקבלים אותך בלי תנאים?

לפני המון שנים שכרתי רכב בלוס אנג'לס וכמו כל ישראלי טוב ביקשתי הנחה ומיד
קיבלתי. כששאלתי אותם למה הסכימו להנחה, סיפרו לי שזו המדיניות
של החברה: מי שמבקש הנחה מקבל עשרה אחוז ומי שלא – לא. ככה, בפנים.

עכשיו, מה שנגרם גם פה, במדינה, זה שאף אחד לא מאמין לאף אחד. לקוחות מתמקחים כי
הם בטוחים שהעלו מחירים בשביל להוריד, וחברות מעלות מחירים כי הם יודעים שהלקוח
הישראלי תמיד מתמקח. "הלקוח הישראלי קונה הנחה".

זה לא מקרה הביצה והתרנגולת. האחריות היא על בעלי העסקים.
הם אלו שמוציאים את המוצר לשוק, לכן הם אלו שיקבעו את המחירים.

יותר משחשובה ללקוח ההנחה, חשובה לו האמינות של המוכר. מוכר שנתן הנחה, כנראה
שמראש העלה את המחיר ואת זה כולם יודעים. אז במקום כל פעם להתמודד עם המיקוח
מחדש ותמיד להרגיש שלא עשית מספיק, ההמלצה היא לדבוק במחירון ולהתנות כל הנחה
במחיר, לשינוי בעסקה.

אין הנחה בחינם.

אתה לא חייב להיות כמו כולם. נכון שכולם נותנים הנחות, שלקוחות התרגלו לבקש, שמשווים אותך למתחרים
ושאתה מת לסגור את זה בהנחה. הבעיה היא שגם הנחה לא תמיד תסגור עסקה ואין יותר גרוע מזה
מלתת הנחה ללקוח ואז הוא רוצה לחשוב על זה. מקלחת קרח. לא רק שהיית בטוח שהוא סוגר,
הוא פתאום מבקש הנחה, וגם אחריה הוא לא סוגר.

אם אתה רוצה חיים קלים, אל תתמקח כל פעם מחדש. קבע מחירון מראש, צמצם הנחות
ועבוד חזק על אופן המכירה, איתור הבעיה והטריגר. לרוב, לקוחות ישלמו יותר ממה שהתכוונו.