אין מי שלא מקבל הודעות ספאם, אם זה במייל או ברשתות.
מה בעצם מאפיין אותן ולמה הן כל כך לא אפקטיביות?

עזבו את הניתוח רגע, מה הרגשתם?

אני הרגשתי שההודעה לא אישית, שאם מחליפים את השם בהתחלה היא יכולה להתאים לכל אחד,
הם בעיקר מרוכזים בעצמם, הכל מכירתי ומתוק מדי, רק יתרונות ונראה מושלם מכדי שיהיה אמיתי.
בנוסף לזה שום דבר לא היה מיוחד, שונה, מושך. הכי רגיל בעולם. אין יותר רגיל מזה.

שאלות שעלו לי בראש:

"מנהלים בהצלחה מרובה תיקי השקעות גדולים" – ואולי אני לא לקוח גדול? מה נחשב גדול?
"שירותי פרימיום ללקוחות גדולים וקטנים ללא תחרות" – למה שלקוחות קטנים יקבלו שירות פרימיום, ואם כולם מקבלים, אז אולי הוא לא פרימיום?
"יש לנו את ההצעה הטובה ביותר בארץ" – איך אתם יודעים? יש מאות גופים.
"מזמין אותך לפגישת אישית ללא עלות או התחייבות" – מריח כמו מלכודת.

אז איך אפשר להפוך הודעה גנרית לאישית כשאתה לא מכיר את הלקוח:

אם לא מכירים את הלקוח אישית, קודם כל ללמוד עליו. ברוך השם יש מספיק מקורות ללמוד על הלקוח,
לראות פחות או יותר מה הוא אוהב, איפה הוא פעיל ולחפש נושא שיהיה קו מקשר כבר בהתחלה.
זה יכול להיות כתבה בעיתון, פוסט שכתב, תחביב בפייסבוק, כל קצה חוט מצוין.

אם אין שום דבר אישי, מה שאפשר לעשות זה לאפיין לקוחות בקבוצות לפי
מאפיינים משותפים. זה תלוי בתחום העיסוק אבל יכול להיות לפי גילאים, תחומי עניין
בעיות משותפות שהם מתמודדים איתן, הטבות לפי חוק וכ"ו. כדאי לאפיין כמה שיותר קבוצות
שכל קבוצה תהיה עם מאפיינים דומים וספציפיים כמה שניתן.

לאחר מכן, מכינים את הבעיות שיש לכל קבוצת לקוחות. מראש מחלקים את הקבוצות
לא רק לפי מאפיינים אלא לפי בעיות משותפות שהם חולקים. זה מצריך קצת סיעור מוחות
והכנה, אבל לרוב לכל קבוצת לקוחות יהיו אותן בעיות וכדאי להיזכר בלקוחות קיימים
מאותה קבוצה ולאפיין את הבעיות שלה.

עכשיו, במקום לפתוח את המייל ולדבר על עצמנו או על הפתרון שלנו, נפתח בבעיה שיש ללקוחות כמו
הלקוח שאליו נשלח את המייל. לזה יש כמה יתרונות, הראשונה היא החיבור המהיר שהלקוח עושה
בינו ובין התוכן. אנחנו מתחברים הרבה יותר מהר כשרואים בעיה שיש לנו מאשר פתרון שמציעים לנו.

היתרון השני הוא שהמייל לא עסוק בנו אלא בלקוח. אין צורך להרים לעצמנו או להחמיא מוצר
ולפגוע באמינות בגלל תמונה ורודה מדי.

היתרון השלישי הוא שככל שהבעיה מדברת יותר ללקוח, כך הוא מסיק אוטומטית שהכותב
מכיר אנשים עם בעיות כמוהו ושיש לו פתרונות מתאימים.

בשורה התחתונה, גם במייל, מיקוד בבעיה נתפס שירותי ואישי יותר מאשר מיקוד עצמי, בפתרון.
מצריך עבודת הכנה, אבל אפקטיבי הרבה יותר.