לקראת חנוכה יש רשתות שמוכרות סופגניה ב20 שח.
האם זה יקר או זול?

בהשוואה לסופגניות של פעם (הטעימות באמת) הן יקרות מאד.

מצד שני מי שמגיעה עם קופסת סופגניות מפונפנות + חותמת של שף קונדיטור עליה,
מיד הופכת למלכת האירוע. היא נתפסת נדיבה, מגניבה, יצירתית ומשקיענית.

הפרצופים של אנשים שפותחים את הקופסה, התור לצילומים לסטורי
וזה שאנשים מחלקים כל סופגניה לארבעה חלקים זו תופעה בפני עצמה.

כל הערכים המוספים שנהנית מהם זו שהביאה את הקופסה, בכלל לא קשורים למוצר עצמו.
הערך המוסף הוא לא שהחומרים יקרים יותר או שהסופגניה מוגזמת.
הערך המוסף הוא בהרגשה שמקבלת המביאה כתוצאה מהמוצר.

אין במכירות תשובה אחת. הכל תלוי.

לחלק ההרגשה הזו שווה את המחיר ולחלק לא.
במקום לשכנע את הלקוח למה כדאי לו לשלם את המחיר
כדאי לבדוק איתו מה התועל שהוא מחפש והאם היא שווה לו את המחיר.

מה שהלקוח יגיד בעצמו יהיה אפקטיבי יותר מכל נימוק אחר של המוכר.