נכנס לחנות לציוד לאופנועים, מבקש מהמוכר כפפות עם מגע לטלפון שאוכל להפעיל את הוויז עם הכפפות.

המוכר: על מה אתה רוכב?
אני: בורגמן

המוכר: אה אז אתה נוסע מחוץ לעיר?
אני: כן, כלי רכב עיקרי, מעדיף אותו גם בגשם ולא לעמוד בפקקים.

המוכר: איך אתה נוסע בגשם הזה?
אני: יש לי חליפת סערה

המוכר: אה נגד גשם, רוח וגם מחממת?
אני: לא, איך יכולה לחמם? יש רק נגד גשם

המוכר: יצאו חליפות חדשות, שלוש שכבות מבודדות, שגם מחממות, יכול לעניין אותך?

התוצאה:

קניית חליפה ב500 שח, פלוס כפפות ב180.
אם היה אומר כן על הכפפות, הוא נשאר עם 180 ש”ח ולי, קר בנסיעות.
איזה כיף לפגוש מוכר מקצוען שאכפת לו ממני ולא רק מהמוצר.

לקוח לא אמור לדעת מה הפתרון הכי טוב עבורו. הוא גם לא יודע איזה אופציות נוספות ישנן.
על ידי שאלות אפשר לזהות אם אפשר לשדרג את מצבו של המוכר או מקסימום ייצא רק עם מה שביקש.

לא להתבייש לשאול שאלות. כל עוד עושים את זה מתוך אכפתיות ולא כחקירה
זה בדיוק מה שמצופה מאיש מקצוע אמיתי.

כולם מרוויחים.